Poloul românesc are un nou președinte. Adunarea generală l-a ales astăzi pe Călin Găvruș (49 de ani) să conducă destinele sportului cu mingea pe apă, în următorii patru ani. Găvruș, fost campion național Dinamo, l-a învins cu 20-16 pe Bogdan Giambașu. Găvruș a mai candidat și la alegerile din urmă cu patru ani, când a fost învins de Liviu Răducanu, cel de la care preia acum ștafeta. După retragerea din activitate de sportiv (în 1998), Călin Găvruș a lucrat câțiva ani ca polițist, iar ulterior a fost jurist în cadrul unei multinaționale.
Succesul lui Găvruș a fost dublat și de alegerea celor doi vicepreședinți din echipa sa, Mihai Ragea și Florian Niță. În Biroul federal au intrat: Gelu Lisac, Bogdan Cojocariu, Tamas Fulop și Răzvan Păltinean.
Punctele-cheie din programul prezentat de Călin Găvruș la Adunarea generală
ECHIPA: Propunem o echipă omogenă, dinamică, compusă din oameni dedicati acestui sport.
Printre acestia:
– Gelu Lisac, fost portar de exceptie al nationalei si al echipei Steaua, candidat la functia de membru in cadrul Biroului Federal
– Bogdan Stefanescu, fost component al echipei Dinamo Bucuresti, (unde mi-a fost coleg de echipa), si in campionatul Frantei,care va fi propus secretar general FRP
– Bogdan Cojocariu, candidat la functia de membru in cadrul Biroului Federal, fost jucator la Rapid si in campionatul Germaniei
– Cornel Gordan, fost component la CSM Oradea, propunere delegat FRP competitii sportive
– Razvan Paltinean si Tamas Fulop, fosti sportivi la Muresul Tg. Mures, candidati la functiile de membri in cadrul Biroului Federal
– Alexandru Badea, partener solid al federatiei si manager de success, unul dintre promotorii polo-ului feminin in Romania
– vicepresedintii actuali din cadrul FRP Mihai Ragea si Florian Nita, fosti sportivi la Steaua si Rapid
Unul dintre punctele noastre de rezistenta va fi cooptarea lui Cristian Iordache, (fost selectioner al Marii Britanii la Olimpiada din 2012 de la Londra si secretar general al FR Polo in perioada 2013-2015), in pozitia de antrenor federal. Experienta sa acumulata in ultimii ani cuprinde si colaborarea sa cu nume mari din poloul european si mondial (Zoltan Kasas, Igor Milanovic, Laszlo Foldi, Zoran Kacic) precum si stagii de dezvoltare personala la marile cluburi VK Partizan Raiffeisen Belgrad si Vasas SC Budapesta.
Din cadrul programului pe care echipa noastra l-a alcatuit, doresc sa punctez unele idei foarte importante:
– alcatuirea unui program competitional pentru echipele nationale de seniori si juniori foarte bine planificat, cu jocuri impotriva unor echipe nationale de top;
– asistenta acordata jucatorilor (si in special celor tineri) sa poata juca la echipe din strainatate, in conditii care sa le stimuleze dezvoltarea proprie si in interesul echipei nationale;
– premieri acordate componentilor echipei nationale pe criterii de performanta;
– reluarea colaborarii cu federatia nationala a Serbiei si deschiderea relatiilor cu alte federatii puternice;
– elaborarea unei linii metodice de pregatire moderna si actualizata;
– atentie prioritara pentru educatia antrenorilor: constituirea unei biblio/videoteci precum si organizarea unor cursuri de perfectionare a antrenorilor cu invitati de marca din tara si strainatate;
– deplasari in teritoriu pentru a acorda sprijin cluburilor, nu doar din punct de vedere metodic dar si pentru sustinerea activitatii lor (aparitii radio tv, etc);
– revizuirea sistemului actual de norme de control pentru participarea in campionat, care sa nu mai aiba caracter punitiv in principal dar sa sustina dezvoltarea jucatorilor in conformitate cu linia federatiei;
– sprijin sustinut in vederea unei organizari mult mai bune a activitatii poloului feminine
1. Prioritatea FRP este echipa nationala.
Acolo unde altii au incertitudini, noi propunem solutii – dorim ca actualul antrenor, Dejan Stanojevic, fostul secund al echipei nationale a Serbiei, (campiona europeana, mondiala si olimpica en-titre), si care are contract cu FRP pana in 2020, sa continue ce a inceput!
Dejan si-a castigat deja increderea sportivilor pe care ii antreneaza si a inceput recladirea echipei nationale, in jurul celor mai valorosi jucatori, Radu Cosmin, Tiberiu Negrean sau Alexandru Ghiban. Tinerii promovati de el vor juca poate si 8 ani de-acum la nationala. Am avut discutii constructive pe tema viitorului in polo-ul romanesc, sunt impresionat de metodele sale si am incredere, alaturi de echipa mea, in modelul pe care doreste sa il promoveze, (cel din Serbia: colaborare active intre antrenorii nationalelor de seniori, junioari si copii, cu programe comune si un antrenor federal eficient.
Mai mult decat atat, pana acum Dejan Stanojevic nu a fost sustinut suficient de catre FRP in vederea implementarii programului sau, fapt pe care dorim sa il remediem!
2. Cel de-al doilea aspect prioritar este largirea de urgenta a bazei de selectie – prin popularizare/marketing/comunicare/dezvoltarea relatiilor internationale
3. ATRAGEREA DE FONDURI SI SPONSORIZARI
In acest sens, colectivul care ma reprezinta a purtat discutii cu sponsori importanti, (pana acum ne-au confirmat 11 nume sonore, se regasesc in program distribuit pe adresele de email ale tuturor cluburilor/membrilor FRP), SI CU AUTORITATILE LOCALE – PRIMARIA MUNICIPIULUI BUCURESTI, PRIMARIA SECTORULUI 1, care ne-au garantat disponibilitatea dansilor de a se implica in acest sport
Am depus toate diligentele in vederea atragerii pe viitor si a unor firme de telecomunicatii, grupuri bancare, petroliere, de vanzari auto, firme / brokeri asigurari (exista deja discutii preliminare in vederea obtinerii unor produse /asigurari pentrut sportivii de la loturi), firme de IT
Un aspect esential – Drepturile de televiziune apartin FRP, insa de o parte din sumele incasate ar trebui sa beneficiezr toti participantii la competitiile respective.
– Suntem nerabdatori sa reluam bunele relatii cu autoritatile locale
– Strangerea relatiilor cu sponsorii actuali este de asemenea una dintre prioritati
– Atragerea de fonduri de la firme in baza celor 20 % din impozitul pe profit si max 5 la mie din cifra de afaceri
– Indroducerea unei clauze in contractul individual de munca in vederea stimularii angajatilor FRP /sportivilor/antrenorilor/arbitrilor, prin care oricine aduce un sponsor catre FRP, sa poata beneficia de o cota parte din valoarea contractului finalizat intre sponsor si FRP
– Sponsorizarile se pot realiza nu numai in bani ci si in produse si servicii specifice sponsorului sau achizitionate de acesta de la partenerii lui
– Alte modalitati prin care FRP poate returna contravaloare sponsorilor: pograme HR, traininguri – putem aduce oameni din sport pentru discutii despre performanta, leadership, initiere inot pentru copii angajati si, (de ce nu), pentru angajatii care nu stiu sa inoate, programe specializate de aqua gym, team building concept, adresat celor care stiu sa inoate si doresc sa faca miscare intr-un mediu dynamic, 2 antrenamente pe saptamana timp de o luna, monitorizare evolutie, iar la final – concurs pe echipe, filmare de la inceput la sfarsit, monitorizare impreuna cu traineri dinspre HR referitor la comportamente si atitudini manifestate, (avand ca avantaj nu doar un eveniment classic)
Despre metodele enumerate la punctul precedent:
POPULARIZARE
Popularizarea acestui sport trebuie mutata in alt palier. Polo trebuie implementat in scoli, licee, universitati.
Exista un proiect in acest sens ce trebuie dus la capat: Campionatul National Universitar – in colaborare cu Federatia Sportului Scolar si Universitar, pe teren de 25 de metri, sistem turnee, intre centre scolare din Oradea, Mures, Cluj, Arad, Bucuresti, Brasov, cu organizatori – Comisia de polo din cadrul FSSU si FRP
– trebuie sa oferim societatii modele de dezvoltare armonioasa prin polo, care este o alternativa mult mai ieftina decat tenisul, si mai elitista decat fotbalul, pentru tineri care isi pot gasi un mod de viata in lumea polo-ului, si care pot sa traiasca decent de pe urma lui
– FRP trebuie sa ofere solutii sportivilor pentru pregatire pentru viata, nu doar pentru obtinerea performantelor sportive
MARKETING
Prin: – Restaurarea Arhivei de imagini, proiect cu TVR, (Depaartamentul de Arhiva si Media; in baza materialelor din Arhiva TVR), se pot concepe campanii de promovare creative, mai ales in online
– Parteneriat cu Organizatii Non Guvernamentale si cu Directiile de Protectia Copiilor pentru proiecte de aducere a copiilor institutionalizati in gruparile sportive private si de stat
– Dezvoltarea de parteneriate cu firme romanesti cu acoperire nationala
– Atragerea de parteneri prin ofertarea unor programe de HR, CSR si imagine (sponsorizari)
– Evenimente si deschidere catre presa (actiuni cu Digi TV, TVR, televiziuni locale, ProSport, alte publicatii print sau din online)
– Gasirea unui partener din cadrul celorlalte federatii pentru marketing, pe modelul oferit de FR Handbal si FR Rugby
– Organizarea de evenimente cu oameni de marketing si publicitate
– Infiintarea unei comisii de marketing
ETICA
– Introducerea unui sistem de valori moderne, bazat pe respectul intre sportivi, intre cluburi, al sportivilor fata de antrenori si arbitri, al antrenorilor fata de arbitri si adversari, al parintilor fata de alti copii, fata de arbitri si cluburile adverse
– Adoptarea unui cod de etica pentru sportivi, antrenori, arbitri, oficiali/angajati FRP, cod de etica pe care sa il semneze toti angajatii FRP si antrenorii de la loturi
– Traininguri, purtarea unei discutii cu Manager Ethics & Compliance Officer OMV Petrom
– Salutul inainte si dupa meci ar trebui sa fie educat incepand de la echipele de copii
– Educatia e primul lucru pe care il doresc parintii la copiii adusi la sport
– Trebuie eliminate cu consecventa folosirea injuriilor si modurile de adresare necorespunzatoare
– Nu trebuiesc acceptate compromisuri fata de sportivii talentati dar indisciplinati
– Trebuie sa primeze respectul fata de regulamentele actuale, (asa cum sunt in prezent, daca devin desuete pe viitor vor fi schimbate), fata de deciziile luate, fata de metodele care previn abuzurile, cu discutii deschise inaintea de luarea deciziilor, fata de antrenorii loturilor si selectia acestora
– Respect fata de tactica folosita in meciuri, fata de linia de pregatire si de modalitatile de selectie
– Respect fata de munca, incurajarea principui „muncesti, primesti”, incurajarea performantei in munca
– Adoptarea unui comportament transparent, incepand de la aspecte finaciare (cine si cat?, ce si cat?, cum si cat?), continuand cu aspecte decizionale, (de ce asa si nu invers, sau altfel), consultari s.a.m.d.
– Respect fata de opinia celuilalt
CENTRE POLOISTICE
In prezent, urmatoarele orase beneficiaza de bazine consolidate sau in curs de finalizare:
– Oradea, Bucuresti, (Floreasca, Steaua, Dinamo, Rapid, CSS1, Tineretului), Cluj, (care trebuie sprijinit pentru cresterea performantei si in directia polo-ului feminin), Arad, (la fel ca mai sus), Targu Mures, Brasov, Alba Iulia, Timisoara, (care trebuie sa reinvie traditia si sa fie implicata din nou in lumea poloului., pentru inceput, la nivel de copii, urmand ca in jurul varstei de 15 ani sa se indrepte catre Arad – intrucat bazinul din Timisoara nu este momentan suficient de adanc), Resita Pitesti Baia Mare Targoviste Focsani Miercurea Ciuc Otopeni Drobeta Turnu Severin, Turda, Bacau si Chisinau, centru poloistic important poate fi pentru tara noastra o viitoare sursa de sportive
Activitatea TUTUROR centrelor da mai sus trebuie monitorizata si sprijinita de catre FRP.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER